HOME  |  Inwoners  |  Informatie over de Infolijn

Informatie over de Infolijn

sfeerafbeelding

Waarvoor kun je bij de Infolijn terecht?

De Infolijn is het gemeentelijke meldpunt waar je terecht kunt met vragen, klachten en opmerkingen over het openbaar gebied. Denk aan:

  • Wegen/trottoirs (onderhoud) en bermen.
  • Openbaar groen en speeltuinen.
  • Beheer gemeentelijke gebouwen.
  • Riolering.
  • Openbare verlichting.
  • Afval, milieu en reiniging.
  • Algemene informatie over brandontheffingen en kapvergunningen.
  • Gladheidsbestrijding.

Wat gebeurt er met jouw melding?

De medewerkers van de Infolijn kunnen veel vragen over het openbaar gebied direct beantwoorden. Soms moet je vraag worden voorgelegd aan een medewerker van een vakafdeling. Je wordt dan later teruggebeld. Wanneer je jouw meldingen of vragen per e-mail verstuurt, krijg je direct een ontvangstbevestiging. Je krijgt dan ook per e-mail antwoord op jouw vraag. Alle meldingen, vragen en klachten die bij de gemeente binnenkomen, worden geregistreerd. Jouw melding wordt zo snel mogelijk afgehandeld.

Buiten kantooruren iets melden?

Wil je buiten kantooruren een dringende zaak melden, zoals gevaarlijke gaten in de weg of rioolstoringen, dan kun je een bericht achterlaten op het antwoordapparaat van de Infolijn. Spreek duidelijk je naam, adres, telefoonnummer en de aard van de storing in. De storingsdienst wordt automatisch op de hoogte gebracht van jouw melding en probeert het probleem zo snel mogelijk te verhelpen. Mailen kan ook naar: info@weststellingwerf.nl.

Digitale melding?

Door hier te klikken kun je digitaal jouw melding, vraag of klacht naar de gemeente sturen.

Contact opnemen met de Infolijn

Wil je contact opnemen met de Infolijn? Bel dan naar 140561.

De Infolijn is telefonisch bereikbaar van:

  • Maandag t/m donderdag:
    08.30 uur - 16.30 uur.
  • Vrijdag:
    08.30 uur - 13.00 uur.