Het is warm in Nederland. Dat is niet voor iedereen fijn. Ben je op leeftijd of chronisch ziek? Dan kan hitte gevaarlijk zijn. Dit geldt ook voor mensen met overgewicht, mensen die niet goed voor zichzelf kunnen zorgen, kleine kinderen en zwangeren.
Tijdens de vierde lokale Veteranendag is zaterdag het Witte Anjerperk bij het gemeentehuis geopend. Burgemeester Stieneke van der Graaf onthulde het perkje samen met Stichting Veteranen Weststellingwerf.